„Hotărârea de guvern prevede cea mai mare creştere a numărului de consilieri şcolari şi introducerea serviciilor de educaţie timpurie complementară. Mai precis, se alocă 1.200 de noi posturi de consilieri şcolari, reprezentând o creştere de aproximativ 50% faţă de numărul actual. Această măsură va asigura un număr mai mare de profesori în cabinetele de asistenţă psihopedagogică, ceea ce va contribui la creşterea accesului elevilor şi preşcolarilor la servicii de asistenţă psihopedagogică, orientare şcolară şi profesională, extinderea reţelei de cabinete şcolare de asistenţă psihopedagogică şi extinderea activităţilor de prevenire a violenţei şcolare, în contextul campaniei «Nu sunteţi singuri, împreună oprim violenţa în şcoli»”, a spus Deca.
Ea a precizat că în anul şcolar 2022-2023 sunt încadraţi, la nivel naţional, 2.288 de profesori în cabinete de asistenţă psihopedagogică, respectiv consilieri şcolari, pentru un număr de 2.751.233 de elevi şi preşcolari.
„Practic, trecem de la un consilier la 1.200 de elevi şi preşcolari, în medie, la un consilier la 800 de elevi şi preşcolari. Practic, această creştere istorică este una din ţintele atinse ale viziunii în România Educată şi ne apropiem de dezideratul pe care îl avem către 2030 şi anume un consilier la aproximativ 500 de elevi”, a explicat ministrul.
Ligia Deca a menţionat că hotărârea de Guvern vizează şi înfiinţarea pentru prima dată a serviciilor complementare de tip ludotecă, grup de joacă şi grădiniţă comunitară.
„Vorbim despre 2.550 de posturi pentru asigurarea personalului necesar înfiinţării până în anul 2026 a 850 de grădiniţe comunitare sau grupuri de joacă, ludoteci. Ele vor oferi servicii de educaţie, îngrijire, protecţie, nutriţie pentru copiii mai ales din comunităţile dezavantajate. Pentru primele 412 astfel de servicii complementare vom aloca, din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, 103 milioane de euro, iar 14,3 milioane de euro vor fi alocate pentru formarea personalului care le deserveşte”, a mai precizat ministrul.